Jak powinna wyglądać karta produktu w sklepie internetowym?

person Autor: Damian Ślimak list w: Prestashop - sklepy internetowe access_time Data: comment Komentarz: 0 favorite puls: 98

Karta produktu oraz koszyk to najważniejsze miejsca w sklepie internetowym. Odpowiednie przedstawienie towaru ma bardzo ważny wpływ na to, czy klient dokona zakupu w naszym sklepie. Z czego powinna składać się idealna karta produktu?

1. Nazwa produktu

Chyba nie wyobrażamy sobie karty produktu bez jego nazwy. To kluczowy element, który powinien być duży, widoczny i klarowny. Sposób w jaki nazywamy nasze produkty musi być taki sam dla każdego towaru. Nazwa powinna zawierać model, oznaczenie producenta oraz ewentualnie kod produktu oraz kolor.

2. Cena produktu

Najlepiej umieścić ją w miejscu widocznym. Klient musi od razu wiedzieć, ile kosztuje dany produkt. Cena powinna być przede wszystkim aktualna, a jednocześnie dynamiczna (promocje, kody rabatowe) - inaczej klient może być niemiło zaskoczony, kiedy przejdzie do płatności. To z kolei może negatywnie odbić się na sprzedaży.

3. Zdjęcia produktu

Z racji tego, iż klient nie może dotknąć towaru, jak to ma miejsce w sklepie stacjonarnym, ważnym elementem karty produktu jest umieszczenie jego zdjęcia. Przede wszystkim powinno być szczegółowe i mieć możliwość powiększenia. Warto również pomyśleć o lookbooku, czyli zdjęcia produktu w naturalnym środowisku, np. stołu w otoczeniu mebli kuchennych.

4. Opis

Wiele sklepów korzysta z opisów kopiowanych z innych stron. Opis produktu powinien być jednak unikalny. Musi zawierać nie tylko ważne cechy, ale także zalety jakie za nimi stoją oraz korzyści płynące z posiadania danej rzeczy. Warto również zacząć od krótkiego opisu ogólnego, a następnie rozwinąć go szczegółowo. W tym miejscu możemy również podać parametry techniczne, choć wiele sklepów przeznacza do tego osobną zakładkę.

6. Opinie o produkcie

Większość użytkowników przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie na temat danego produktu. Jest to element, który może skutecznie przekonać lub zniechęcić klienta do wybrania towaru. Warto więc umieścić ten element w karcie produktu.

7. Pozostałe ważne elementy

Jednym z ważniejszych elementów są oczywiście odpowiednie przyciski, np. "Dodaj do koszyka".Taki guzik musi być widoczny, wyróżniony kolorystycznie, musi zawierać tekst i najlepiej by znalazł się po prawej stronie karty, ponieważ internauci są przyzwyczajeni do takiego położenia.

Kluczowymi dla klienta informacjami są także koszty i czas dostawy, dostępność produktu, informacje o promocji, dane kontaktowe i wiele innych. Warto również wprowadzić listę produktów powiązanych, która może skutecznie podnieść wyniki sprzedaży.

Komentarze

Dodaj komentarz